host....prosit.....

nu har jag fått det alla har nu för tiden,,,,världen värsta förkylning.
inget smaksinne,,röd näsa,,,hosta och naturligtvis,,,feber,,,
men det finns en fördel med allt detta,,,,,jag har det nu,,,inte över jul..(ha,ha det rimmade).
julklappar är färdiga,det känns faktiskt skönt,,,det tycker jag är nog det värsta,,med stressen,,,,
jag har bakat pepparkakor med barnen och grannens två små flickor,,,amanda och ida heter dom..
det var jättekul...sen satte vi ihop pepparkakshus som barnen hjälpte oss att dekorera...
det var en non-stop på huset och en i mun.....
granen står färdig att pyntas och det börjar lukta riktig jul hemma ,,,säger dom,,
jag känner inte ett dugg,,,,,näsan har tappat luktsinnet oxå..
jag har dekorerat apelsiner med nejlikor och röda band och hängt upp dom,,,,jättefint.
jag läste att man kan skala av en del av skalet med en skalare och göra mönster i apelsinerna,,,,
det såg faktiskt fint ut,,,sen hade dom satt fast vita pärlor med knappnålar....
farmors blomkorg eller rättare sagt julgrupp har jag oxå gjort färdig,,jag brukar göra
egna sådana,,,först så blir dom billigare och sen så tycker jag att man gör dom personliga..
precis som man gör med julkorten,,,,i år har jag gjort egna julkort,,,dom blev inte lika fina som
mina systrars men dom e´ju experter,,,det e´ju inte jag,,,,,,jag har nog specilaserat mig
på scrapbooking istället,,,,,
ingen feber längre,så jag kanske kan åka och jobba i morgon,,,jag jobbar ju bara 4 timmar om dagen,,
det bör jag ju klara av,tycker jag.,,,,det värsta e´att man vet inte hur immunförsvaret tar hand
om mina bakterier,,,,eftersom jag har ms så kan mitt immunförsvar spela mig ett sprätt..det kan få för sig
att mitt myelin som sitter runt nerverna i hjärnan,,är bakterier och angriper dom,,,det är grunden till
att man får såkallat skov....och det är faktiskt lite läskigt,,,iallefall just nu när det snart är jul.....
det skulle vara väldigt tråkigt att bli sjuk i det till jul....
men,,men,,,,,nu e de snart jul och jag hoppas att tomten kommer till mig iår....
jag har varit jättesnäll...både mot mig och andra tycker jag,,,,
jag läste en gullig historia som jag skulle vilja att ni läste,,,,
amanda frågade sin lillasyster(3 år)vad hon önskade sig i julklapp
lillasystern svarade,,,,en smörgås,,
nej,men en riktig julklapp ,sa amanda..
ja,,,då vill jag ha en god smörgås,,svarade lillasystern.............


god jul på er allihop  önskar
käthe på landetimage11

Kommentarer
Postat av: Lollo

Vad mycket du har skrivit, bra att du mår bättre, ha nu en riktigt god jul o mycket glögg
Kram från Lollo

2007-12-23 @ 23:03:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0