på häger jakt.....

nu ska ni få höra en otrolig berättelse...och den e sann..
för ett tag sen upptäckte jag att mina fiskar i dammen har blivit vädigt skygga.
sen började det försvinna en del fiskar oxå.....
men vi kom på den skyldige.....tidigt en morgon när jag och christer skulle te jobbet
så såg vi han ,,,,,,,,,,med en stor koi karp i munnen......
jag ropade på christer  och sa att det satt en stor j-vla fågel i dammen....
han rusade ut med tandborsten i munnen,och då flög den iväg...
sen så var han här varje morgon och nallade fisk...
jag införskaffade en häger i plast ....men det hjälpte inte...nästa morgon var

han där igen....jag tittade i dammen och såg att nu hade vi bara 2 koi karpar kvar...från ett 30-tal..

så vi införskaffade oss ett nät,,,och se så fult det blev....men nya fiskar har jag och dom e kvar...
återkommer med uppdatering hur det går med den förbannade häger.....
men med viss tanke så är det LITE charmigt med en häger mitt i byn i min damm

ha en bra dag......kram


Kommentarer
Postat av: Lollo

Håller med dig........jävla fåglar, har aldrig gillat dem.

Längtar till semester nu, bara 3 dagar kvar, hmmmm

Nu kommer Hasse o Britt, vi skall grilla

Ha det så bra

Kram

2008-07-06 @ 15:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0